پشتیبانی لحظه‌ای نوین هیدرو

0913-3377638

انواع پمپ هیدرولیک

انواع پمپ های هیدرولیک

این محصولات بنا به نیاز های مختلف و عملکرد های منحصر به فردی که دارند بسته به سیستم هیدرولیک و محیط کاری و یا  محدوده فشار مورد نیاز طراحی و تولید می شوند. انواع پمپ هیدرولیک برای به حرکت در آوردن پمپ , انرژی الکتریکی را به وسیله موتور های الکتریکی به فشار سیال تبدیل می نمایند. این پمپ ها در فشار و حجم بالاتری نسبت به موتور های هیدرولیک کار می کنند. پمپ های هیدرولیکی منبع مکانیکی قدرت می باشند که توان الکتریکی را به انرژی هیدرولیک تبدیل و دارای چندین جزء متحرک مکانیکی است و انرژی را از هر منبعی دریافت میکند. اکثر این پمپ‌ها دارای قطعات چرخشی می باشند.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت تعمیر پمپ هیدرولیک  و یا خرید لوازم جانبی پمپ هیدرولیک با مشاوران ما در نوین هیدرو تماس بگیرید.  09133377638– 09021308764

اجزای پمپ های هیدرولیک

اجزای اصلی مورد استفاده در ساخت و تولید این پمپ ها عبارتند از :

  • محفظه پمپ : بخش بیرونی ساخته شده برای محافظت از اجزای داخلی پمپ می باشد.
  • پر های پروانه : تیغه های پروانه در داخل محفظه پمپ که با چرخش این پره‌ها سیال های اطراف آن ها چرخانده می شود.در نتیجه این چرخش سیال در پتانسیل بالاتر جریان یافته و نقش بسیار مهمی در روانکاری و خنک کنندگی سیستم نیز دارند.
  • مونتاژ بلبرینگ : ابزاری برای کمک در چرخش پروانه ها به طور مداوم و عملکرد یاتاقان های پمپ است که مورد استفاده قرار می گیرند. بلبرینگ های استاندارد ضد اصطکاک نوع توپ در پمپ های گریز از مرکز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شفت پمپ : این ابزار جهت نصب پروانه ها استفاده می شود. فولاد ضد زنگ برای ساخت و تولید شمت پمپ به کار می رود.

 

پمپ هیدرولیک
پمپ هیدرولیک

 

  • آب بندی : از نشت سیال پمپ جلوگیری می کند. آب بندی می تواند خطر خرابی را با محافظت از اجزای یاتاقان در برابر مایع خنک کننده , روغن موتور و آلاینده ها کاهش می دهد.
  • مخزن ذخیره روغن : مخزن روغن دارای روغن هیدرولیک و سیالات غیر قابل تراکم می باشد. این بخش از آلودگی روغن جلوگیری نموده و به عملکرد صحیح سیستم هیدرولیک کمک می نماید.
  • خط لوله : امکان انتقال سیال از یک نقطه در سیستم به نقطه ای دیگر را فراهم می آورد.
  • موتور الکتریکی : جهت تقویت پمپ از آن استفاده می شود.
  • درایو هیدرولیک : تبدیل توان هیدرولیک یک سیال برای رسیدن به اثر مطلوب به نیروی مکانیکی از محرک هیدرولیک استفاده می شود.
  • شیر تسکین دهنده : جهت کنترل فشار داخل سیستم استفاده می شود. شیر کاهش, فشار اضافی سیال را به سمت ورودی می فرستند.

عملکرد اصلی پمپ هیدرولیک

کار پمپ هیدرولیک بر اساس اصل جابه‌جایی صورت م یگیرت بدین صورت که روغن و یا هر سیال دیگری را از نخزن به سایر قسمت های سیستم منتقل می نماید.شیر برگشتی در ورودی سال را از مخزن به درون پمپ و شیر موجود در خروجی پمپ هیدرولیک  سیال را به قسمت دیگر سیستم  منتقل می کنند. موتور الکتریکی به عنوان محرک اصلی برای چرخش شفت مورد استفاده قرار می گیرد. با ورود سیال پره‌های پروانه توسط شفت به حرکت در می آیند.

با کشیده شدن پیستون ها درون پمپ خلاء ایجاد می شود.این خلاء سبب باز شدن دریچه بازرسی ورودی و بسته شدن شیر خروجی می شود.پس از آن سیال از مخزن وارد پمپ شده و سیلندر ها پر می کند.

انواع پمپ های هیدرولیک

این محصولات بنا به نیاز های مختلف و عملکرد های منحصر به فردی که دارند بسته به سیستم هیدرولیک و محیط کاری و یا  محدوده فشار مورد نیاز طراحی و تولید می شوند. اصول و پیکربندی های طراحی پشت پمپ های هیدرولیک در طیف وسیعی قرار گرفته است.

دسته بندی پمپ ها به شکل زیر می باشد :

  • مبتنی بر منبع تغذیه : مانند پمپ هوا هیدرولیک , پمپ الکتریکی , گازسوز , پمپ دستی , پمپ پایی
  • براساس عملکرد پمپ : انواع پمپ های تک کاره و دو اثره در این دسته قرار می گیرند.
  • نوع جابه‌جایی مثبت : بر اساس سه نوع مکانیسم های جابه جایی دنده و پره و پیستون عوامل فشار , هزینه و راندمان در تولید این نوع پمپ ها تاثیر گذار است.

کاربرد پمپ های هیدرولیک

بنا به عملکرد های هر پمپ هیدرولیک تولید شده کاربرد های متنوعی نیز در صنایع مختلف ایفا می کنند.

صنعت خودرو : کاربرد پمپ‌ها در صنایع مربوط به خوردروسازی بیشتر در ترکیب شدن با جک ها و بالابر های موتور جهت بلند کردن سکو ها  , بارهای سنگین و وسایل نقلیه می باشد.

کارگاه های مکانیکی :  از ابزار های برقی پمپ ها در کارگاه ها برای برش , حفاری , پرس و یا کشیدن استفاده می شود.

ماشین آلات سنگین : از این محصولات در قطعات ماشین های سنگین بیل مکانیکی , جرثقیل , تراکتور و لودر استفاده می شود.

امکانات تولید : از پمپ های هیدرولیک در نوار نقاله , میکسر و لیفتراک نیز استفاده می شود.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت تعمیر پمپ هیدرولیک و خرید آن و یا تعمیر موتور های هیدرولیک  با کارشناسان ما در نوین هیدرو تماس بگیرید. شماره تماس: 09133377638

سوالات متداول

پمپ رم هیدرولیک چیست ؟

پاسخ : پمپ های رم از انرژی آب در حال سقوط برای انتقال آب به ارتفاع بالاتر از نیروی خارجی استفاده می کند.

تفاوت پمپ تک کاره و دو کاره در چیست ؟

پاسخ : پمپ های تک کاره هیدرولیکی پورت واحد برای ورورد سیال دارد. درحالی که پمپ های دو اثره دارای دو درگاه یکی برای باز کردن سیلندر و دیگری برای جمع کردن سیلندر هستند.

کاربرد پمپ های دستی چیست؟

پاسخ : از پمپ های دستی هیدرولیکی در مقیاس های کوچک و فشار کم استفاده می شود. هزینه آن‌ها نسبت به پمپ های پایی کمتر می باشد.

5/5 - (15 امتیاز)
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط