پشتیبانی لحظه‌ای نوین هیدرو

0913-3377638

انواع موتور هیدرولیک

انواع موتور هیدرولیک

موتورهای هیدرولیک محرک‌های چرخشی هستند که فشار هیدرولیک تامین شده توسط پمپ هیدرولیک را به انرژی مکانیکی (مانند گشتاور و سرعت) وارد شده به شفت خروجی آن تبدیل می‌کنند.

از نظر تبدیل انرژی، پمپ‌های هیدرولیک در هنگام ریختن سیال در هر نوع پمپ هیدرولیک با موتورهای هیدرولیک قابل تعویض هستند، بنابراین پمپ را قادر می‌سازد تا به عنوان یک موتور کار کند یا هنگامی که شفت اصلی یک موتور هیدرولیک در اثر گشتاور خارجی می‌چرخد، بنابراین به عنوان یک پمپ هیدرولیک کار می‌کند.

پمپ، این قابلیت تعویض بین موتورهای هیدرولیک و پمپ‌ها به همان عناصر ساختاری اصلی آنها نسبت داده می‌شود، یعنی فضای محصور که به طور دوره‌ای  در اندازه متفاوت است و مکانیزم توزیع روغن سازگار.

شرکت نوین هیدرو تامین کننده و تعمیر انواع دستگاه های هیدرولیکی از جمله شیر کنترل هیدرولیک، موتور هیدرولیک و پمپ هیدرولیک می باشد برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

انواع موتور هیدرولیک
انواع موتور هیدرولیک

انواع موتور هیدرولیک بر اساس ویژگی آنها

  • سرعت چرخش نامی متفاوت
  • موتورهای پرسرعت و کم سرعت
  • پیکربندی

 چهار نوع از انواع موتور هیدرولیک

  • موتورهای دنده ای
  • موتورهای پره ای
  • موتورهای پلانجر شعاعی
  • موتورهای پیستون محوری

انواع موتور هیدرولیک از نظر سرعت چرخش:

موتورهای هیدرولیک پرسرعت

این نوع موتورها دارای سرعت خروجی 500 دور در دقیقه و بالاتر هستند. جدای از این، اینرسی چرخشی کم، راه‌اندازی سریع و ترمز، تنظیم سرعت و کموتاسیون سریع پاسخ می‌دهد. به طور کلی، گشتاور خروجی تولید شده توسط موتورهای هیدرولیک پرسرعت چندان زیاد نیست.

موتورهای هیدرولیک کم سرعت

این نوع موتورها سرعت خروجی کمتر از 500 دور در دقیقه را ارائه ‌میدهند که با جابجایی زیاد، اندازه بزرگ و سرعت چرخش کم مشخص ‌میشود و در نتیجه ‌میتوان آن را مستقیماً بدون پشتیبانی از کاهنده سرعت به مکانیزم انتقال وصل کرد و در نتیجه کارآمدتر ‌میشود. مکانیسم کامل

انواع موتور هیدرولیک از نظر پیکربندی

موتور هیدرولیک دنده ای

موتورهای دنده‌ای بخاطر طراحی متعادلی که در آن درگاه‌های ورودی و خروجی موتور از نظر اندازه برابر و ساختار داخلی متقارن است، با چرخش منفی و مثبت سازگار می‌شوند. و موتور دارای یک پورت تخلیه روغن جداگانه برای تمیز کردن نشتی در یاتاقان‌ها است. این دستگاه از یاتاقان‌های غلتشی برای کاهش گشتاور اصطکاک در هنگام راه اندازی استفاده می‌کند.

موتور هیدرولیک دنده‌ای دندانه‌های بیشتری نسبت به پمپ خود برای کاهش امواج گشتاور دارد. موتورهای دنده دارای مزایای اندازه کوچک، وزن سبک، ظرفیت مکش خوب روغن، نگهداری راحت، مقاومت در برابر ضربه و اینرسی کم هستند. اما از سوی دیگر، موتورهای دنده‌دارای کاستی هایی مانند موج فشار و گشتاور زیاد، راندمان حجمی و فشار ورودی پایین، صدای زیاد و پایداری ضعیف در سرعت کم هستند. از این رو،موتورهای دنده‌ای  فقط در شرایط سرعت بالا و گشتاور کم قابل استفاده هستند. به طور کلی با ماشین آلات کشاورزی و سایر تجهیزات مکانیکی که نیازی به یکنواختی گشتاور ندارند، مناسب است.

موتور هیدرولیک پره

موتورهای هیدرولیک پره دارای ویژگی‌های بسیاری از جمله اندازه کوچک، جریان متعادل، ممان اینرسی کم، عملکرد پایدار، نویز کم، انعطاف پذیری خوب و سرعت ورودی بالا هستند که در مقابله با فرکانس کموتاسیون بالا توانمند هستند.

پیکربندی موتور پره ای

نشتی زیاد با فشار ورودی کم دارد و در سرعت کم ناپایدار کار می‌کند و قابلیت ضد آلودگی آن به خوبی موتورهای دنده‌ای  نیست. بنابراین، موتورهای پره به طور کلی نیازهای سرعت بالا، گشتاور کم و حرکت حساس را برآورده می‌کنند.

موتور پلانجر

شعاعی موتور پلانجر (شعاعی نوعی موتور هیدرولیک با سرعت کم و گشتاور بالا است). با توجه به تعداد عملکرد در هر دور، موتورهای هیدرولیک تک کاره و موتورهای هیدرولیک چند کاره وجود دارند.

موتورهای پیستون شعاعی شاتون تک اثره

این موتور از محفظه، میل لنگ، شیر توزیع جریان، شاتون، پیستون، چرخ خارج از مرکز و سایر قطعات تشکیل شده است.

مزایا: ساختار ساده، عملکرد قابل اعتماد، گشتاور خروجی زیاد، مقاومت در برابر فشار بالا.

معایب: اندازه بزرگ، وزن سنگین، موج گشتاور زیاد، پایداری ضعیف در سرعت کم.

 

موتورهای پیستون

شعاعی منحنی داخلی چند کاره  جابجایی این نوع موتورها در مقایسه با موتور تک اثره دو برابر می‌شود، معادل جابه جایی که توسط یک موتور تک اثره با 21 پلانجر دیگر نصب شده است. تحت فشار کاری یکسان، افزایش تعداد پیستون‌ها باعث گشتاور خروجی بیشتر و همچنین نرخ موج دار شدن گشتاور کمتر می‌شود. بنابراین، موتور این نوع را می‌توان به یک موتور پیستونی چند ردیفه با جابجایی زیاد تبدیل کرد و می‌تواند با سرعت بسیار کم به آرامی کار کند.

 

انواع موتور هیدرولیک
انواع موتور هیدرولیک

موتور پیستون شعاعی منحنی داخلی چند کاره

مزایا: اندازه کوچک، وزن سبک، قابلیت اطمینان تحسین شده، گشتاور خروجی زیاد، مقاومت در برابر فشار بالا.

معایب: ساختار پیچیده سخت و پرهزینه برای ساخت.

موتورهای پیستون محوری

اصل کار موتورهای پیستون محوری این است که صفحه توزیع روغن و صفحه swash در جای اصلی خود نگه داشته می‌شوند، در حالی که شفت موتور همراه با سیلندر متصل به آن می‌چرخد. هنگامی که روغن تحت فشار از طریق پنجره صفحه توزیع روغن وارد سوراخ پیستون سیلندر می‌شود، پیستون به وسیله روغن فشار به بیرون کشیده می‌شود و نزدیک به صفحه swash می‌چسبد، به دنبال آن، صفحه swash نیروی واکنشی را علیه پیستون ایجاد می‌کند که می‌توان آن را به یک نیروی محوری تقسیم کرد و یک نیروی عمودی با فشار هیدرولیکی روی پیستون متعادل می‌شود، و به پیستون این امکان را می‌دهد که گشتاوری در مرکز سیلندر ایجاد کند و شفت موتور را در چرخش منفی به حرکت درآورد. گشتاور کل لحظه‌ای  تولید شده توسط موتور پیستون محوری ضربان دار است. اگر جهت ورودی روغن تحت فشار تغییر کند، شفت موتور در چرخش مثبت حرکت می‌کند. تغییر در زاویه شیب صفحه swash، یعنی تغییرات جابجایی نه تنها بر گشتاور موتور، بلکه بر سرعت و جهت چرخش آن نیز تأثیر می‌گذارد. هر چه زاویه شیب بیشتر باشد، گشتاور تولید شده بیشتر و سرعت کمتر می‌شود.

برای اطلاع از قیمت، خرید و تعمیر انواع موتور های هیدرولیک با متخصصان ما در نوین هیدرو تماس بگیرید. 09133377638 – 09021308764

به این مطلب امتیاز دهید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط